25 mei 2012

Ritstasjes van kussenhoes

Al heel lang las ik heel veel creatieve blogs...en dat was het. Ik haakte wel veel, maar verder niets! De naaimachine stond te verstoffen op zolder. Sinds mijn kinderen op een leeftijd zijn dat ik echt niet meer aan hoef te komen met zelfgemaaktje jurkjes en rokjes wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik zou moeten maken.

Maar nu ik zelf blog heb ik het naaivirus weer helemaal te pakken en ben creatiever dan ooit! Het is zo leuk om te delen wat ik maak en al jullie reacties daarop zijn hartverwarmend, daarom een dank-je-wel voor iedereen die mij volgt en/of dit leest!


Ik had een kussenhoesje van de Hema waarvan de rits kapot was. Laat ik dat nu eens niet weggooien, maar kijken wat ik er nog mee kan, dat was het idee.



En hier het resultaat. Drie ritstasjes, maar dan 'opgeleukt' De rondjes met de stof erachter heb ik gemaakt volgens deze handleiding van Eloleo, wat maakt zij prachtige dingen!!


De knoopjes kocht ik laatste op de rommelmarkt. Heel veel zakjes, op kleur gesorteerd, wat een werk! En ik kocht deze zakjes, waar zeker meer dan 100 knoopjes inzaten, voor 50 cent per zakje. Een hoera-momentje op de rommelmarkt!


En de stofjes zullen jullie misschien wel herkennen. Deze kocht ik bij de kraam met kleinere lapjes op het Stoffenspektakel.

20 opmerkingen:

  1. O, die zijn super, super mooi.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hééél creatief, superleuk gedaan! Ik denk dat mijn verhaal een beetje gelijklopend is... alleen heb ik voorlopig nog wel kids die het nog zien zitten met iets zelfgemaakt rond te crossen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, leuk, leuk! En ik kom hier graag meelezen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie ritstasjes! Grappig, heb er zelf vandaag ook een boel gemaakt :)

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn heel mooi en zo mooi afgewerkt aan de rits. Dat lukt bij mij dus niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amai das mooi,één van de mooiere ritsttasjes die op de blogs verschijnen,zie je een stap voor staap tutorial niet zitten want denk dat we dat allemaal willen kunnen ?
    Fijne blog trouwens !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, dat rondje (ken het van Eloleo) als versiersel op een ritstasje! En meelezen doe ik graag, jij juist bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gevonden recycle idee. Ik ben jaloers op je knopenvondst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk he dat naaivirus!!!
    Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje jaloers ben op je knopen vondst!
    Dus als je zin hebt in een ruiltje hoor ik het graag!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat prachtig!!!! De stofjes, de knoopjes, de kleuren, alles!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, echt weer heel leuk! Merci nog eens voor de mooie knopjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. echt geweldig leuk, ik word er helemaal blij van als ik ze alleen al zo zie.
    Goed idee dus om het zelf ook eens uit te proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuke combinatie van die stofjes zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn ze leuk geworden!! En je kunt het ook heel goed! Wel gevaarlijk dingen te bewaren voor als je het ooit nog eens kunt gebruiken... Dat geeft heel veel, uh, spullen (zal het geen troep noemen ;)).

    BeantwoordenVerwijderen