10 mei 2012

Recycle een stropdas

Mmmm, eigenlijk wilde ik een dagje bloggen overslaan, ben namelijk druk met het recyclen van een stropdas. Ja, echt! De uitdaging die ik met mezelf wil aangaan is om vier (!) bruikbare items van deze stropdas te maken. Misschien heeft iemand zin om mee te doen? Het mag natuurlijk ook een ander item zijn wat je gaat recyclen (bijvoorbeeld een colbertje, tas, spijkerbroek...), maar misschien wel leuk om te proberen om er in ieder geval minstens vier 'nieuwe' items van te maken.


Ok, ik wilde het bloggen dus overslaan vandaag...maar zojuist zag ik dat mijn DIY tas op Freubelweb staat, wat natuurlijk een grote lach op mijn gezicht toverde. En die wil ik hierbij even met jullie delen :)))

Ook ben ik een beetje stil van alle lieve reacties en fotocomplimenten op mijn blogberichtje van gisteren, iedereen heel erg bedankt voor jullie o zo aardige woorden. Ik ontving zelfs een recept in mijn mailbox van Linsiedepinsie, dit recept ga ik natuurlijk binnenkort uitproberen! Want die 450 gram gepofte rijst die nog in mijn kast staat, die gaan we op maken, hoe dan ook!

19 opmerkingen:

  1. Tis wel een hele leuke retro stropdas zeg. Als je in het Engels gata Googlen 'upcycled tie tutorial' dan zou er toch wat te vinden moeten zijn?
    Groet,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken-ik vind het knap. Een creatieve donderdag gewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De stropdas komt bij de kringloop vandaan, 20 cent. En ik heb al drie items af zonder hiervoor te Googlen. Maar voor het vierde item komt er maar geen idee 'opborrelen' , dus misschien maak ik wel gebruik van jouw tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och, echt?! Zo'n mooie en amai jij hebt wel altijd tonnen inspiratie, he! Dat4e komt wel vanzelf, ben wel super benieuwd!!!

      Verwijderen
  4. Ik ben reuze benieuwd wat je gaat maken :) laat je het resultaat zien?!

    Fijne dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gave stropdas, ben erg benieuwd naar je maaksels ik kan op dit moment niet zoveel bedenken!Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Da's zeker een uitdaging. Ik zou eigenlijk niet weten wat ik van een stropdas zou moeten maken, dus ben benieuwd wat jij ervan gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Vorig jaar zette ik ook twee stropdassen om tot iets anders. En weet je, er zit veel meer stof aan dan je van te voren denkt en het verstevigende materiaal aan de binnenkant kan je ook hergebruiken. Veel plezier!

    Zie ook: http://dreamstuff-design.blogspot.com/2011/09/ik-recycleer-3.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je tasje is ook zo mooi!
    Ik heb ergens in september vorig jaar een stropdas aangepakt, ik kreeg er een hoesje voor mijn gsm uit dat ik dagelijks met veel plezier gebruik en ik leukte er een simpel topje van de action mee op, schouderbandjes en boord bovenaan, en toen schoot er niets meer over, wel leuk doen en deze heeft echt wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben in volle verwachting voor het volgende blogbericht... ik vind het een leuk idee maar heb nog zoooooveeel te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben heel benieuwd! I love recycle DIY's!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een stagiaire bij ons op school had ooit een rokje van allemaal stropdassen gemaakt...oei jaloers werd ik er van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zalige das! En ik ben ontzettend benieuwd naar wat je ervan gemaakt hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh je maakt me nieuwsgierig!!
    Bij komt er werkelijk waar niets opborrelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mij maak je in ieder geval reuze nieuwsgierig van wat je van je mooie retro stropdas gaat maken..................... ik heb ze ook al eens gebruikt voor mobieltjes in op te bergen :) maar je kan er vast en zeker veel meer meedoen.
    Fantastisch toch dat je mooie tas op freubelweb staat je hebt het zeker verdiend............. gefeliciteerd!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben benieuwd. Zowel naar je stropdassen als naar of je het recept lekker zal vinden ;)
    Liefs Linsiedepinsie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel gaaf je DIY-tas!!!! Wat een topdas trouwens, je zou hem bijna gewoon omdoen zo.....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi hoi! Toevallig heb ik gisteren ook genaaid met stropdassen, maar dan stropdassen-stof, wat we een keer hebben gekregen op school. Met de kinderen uit mijn klas boekenleggers ervan gemaakt :) Simpel!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha, ik ontdek net iets grappigs: ik heb al een keer een berichtje achtergelaten op
    jouw blog,ik "kende" je al ergens van....
    (zie boodschappennetje)

    BeantwoordenVerwijderen