19 mei 2012

Recycle een stropdas # 3

Een hondenhalsband

Kaatje is een klein, lief en ondeugend hondje. En het werd tijd voor een nieuwe stropdas halsband. Dus als derde item maakte ik een hondenhalsband voor Kaatje.


Als basis voor de halsband gebruikte ik een oude halsband van Kaatje, hierover heen heb ik de stropdas genaaid. Dat was wel even afzien voor mijn naaimachine maar het is gelukt. Ook de clips (of hoe heet dat?) en ring waaraan je de riem vastmaakt zijn van de oude halsband, 100% recycling dus!



Gisteren maakte ik een kettinghanger van de stropdas en kreeg ik de vraag waar ik dit kastje had gekocht. Ik kocht deze op Etsy bij deze winkel. Eerder maakte ik hiermee ook deze ketting.
En dit is ze, Kaatje....alleen poseren met haar nieuwe halsband om, daar had ze geen zin in!


14 opmerkingen:

  1. Wat zal de bezitter trots zijn op de nieuwe riem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat allemaal uit 1 stropdas en je bent nog niet eens klaar!!
    Goed man!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal leuk!
    Misschien ga ik ook eens iets voor mijn hond maken
    :-)

    Wat zou er bij mijn Japannertje passen
    (zie: throwitinabucket.blogspot.com voor zijn foto)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk is de mooie halsband voor Kaatje en wat staat ze er schattig op!!!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi hondje met een mooi halsbandje. Super leuk!

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh-ik zie een vriendinnetje voor STAR-de naam alleen al-Kaatje. Wat een leuk idee-dat halsbandje. Zelfs de hond in retro-stijl. Mooie zondag toegewenst met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind alle drie je ideeën ZO leuk!!! Echt helemaal top! Hoe krijg je 't allemaal verzonnen!

    Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je heerlijk creatief bezig met je stropdassen, LEUK!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap gedaan! Ziet er echt heel chic uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je een leuk blog, ik heb het net ontdekt en nu al zoveel moois gezien.
    Nooit aan gedacht dat er van een leuke stropdas zoveel nieuwe dingen te maken zijn.
    En wat een lief hondje met een hele mooie halsband.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk project en een goed idee! En je hebt er echt geweldig leuke dingen van gemaakt. Ik heb hier nog een kriebelvest liggen... hhmm, eens denken... Wie weet wordt ie ook gerecycled! Dank voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je leuke dingen gemaakt van de stropdas! De halsband ziet er erg gaaf uit!:)
    Een leuk project!

    BeantwoordenVerwijderen