16 april 2012

Memoryboekjes vierdaagse - dag 1

De tijd van de vierdaagsen komt er weer aan, zwemvierdaagse, wandelvierdaagse, fietsvierdaagse...ik vind deze initiatieven leuk, maar doe er eerlijk gezegd nooit aan mee. Niet echt mijn 'ding'. Ik ben meer van het handwerken en mijn specialiteit is toch wel de memoryboekjes, daarom deze week op mijn blog de 'memoryboekjes vierdaagse'.


Memoryboekje
Handmade by Elke dag zaterdag

Alle kringloopwinkels en rommelmarkten worden door mij afgespeurd, en dan ben ik (ook) vooral op zoek naar oude memoryspellen. Want de nieuwere exemplaren spreken mij minder aan. De jaren '60 en '70 spellen hebben echt mijn voorkeur! De memorykaartjes uit deze tijd zijn namelijk gemaakt van stevig karton en de plaatjes zijn jeugdsentiment, ook niet verkeerd toch?!

Vandaag dag 1, de dag van het roze vlinderboekje met een lichtroze roosje.


Memoryboekje
Handmade by Elke dag zaterdag
Tot morgen, op dag twee van de 'memoryboekjes vierdaagse' :)

11 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee zeg! Ik was er tenminste nooit op gekomen.. ben benieuwd wat er volgt. dit is in ieder geval heel mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit memoryspel hadden we vroeger thuis. Ik vond de plaatjes toen al mooi. Ik doe ook liever een potje memory dan een potje avondvierdaagse...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja! Ook ons memoryspel van vroeger! Kom er maar eens achter heette het geloof ik :)
    Leuk boekkie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee!!!! Mooi boekje :)
    Ben benieuwd naar de andere boekjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. erg leuk! en helemaal als je ook memoryspellen vind, die je vroeger zelf nog gespeeld hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig, ik heb namelijk vanmiddag een memoryspel gekocht bij de kringloopwinkel hier om de hoek. Wat knap dat jij er zulke mooie boekjes mee kan maken. Lijkt me moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja ze blijven heel mooi! En wat een goeie zo die 4-daagse!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke en mooie 4daagse!!! Ik ben aan een 5daagse verjaardagsspulletjes bezig...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien een stomme vraag maar wat doe je dan met deze boekjes?
    Zijn het gewoon memo boekjes of een agenda? Het is mij niet helemaal duidelijk :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die memory spelletjes van vroeger zijn inderdaad super tof! Tip: Op marktplaats kun je er altijd wel wat vinden. Ik heb er laatst ook een paar besteld, heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen