25 april 2012

'Left over' cookies

Ik had nog een beetje kokos, een half geklutst ei van eerder die dag gebakken koekjes en klein beetje rietsuiker...mmm, toch zonde om weg te gooien. Dus hier een recept voor mijn Left over cookies. Die van jou kunnen er natuurlijk helemaal anders uitzien, het is maar net wat je voor restjes in huis hebt :)


Onderstaande 'left overs' heb ik door elkaar gekneed tot een samenhangend deeg.

155 gram bloem
half geklutst ei
55 gram rietsuiker
30 gram kokos
50 gram boter (smeerbare light roomboter van AH)
10 gram basterdsuiker

Rol uit tot een deeglap van ongeveer 1 cm dik en snijdt er leuke vormpjes uit (met een mes of met koekvormpjes).

Ik had ook nog een restje walnoten over, die heb ik in de koekjes gedrukt. Maar, gebruik je fantasie als je je keukenkastjes doorloopt! Rozijnen, muesli, abrikozen, smarties....gebruik een restje wat je nog in huis hebt :)

Bak in een voorverwarmde oven (160 graden - hete lucht) ongeveer 15 minuten.

12 opmerkingen:

  1. Hmmmm klinkt goed. En een lief fotootje zo met die margrietjes erbij. Groetjes, Chantal van formsandfinds.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker, lekker, lekker... Moet toch eens meer tijd vrij gaan maken om te gaan bakken!

    Groetjes,
    Rosalie

    www.studiozakka.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi gepresenteerd met die madeliefjes, kan zo in een kookboek verschijnen;

    groetjes
    Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee. Ik denk dat ik hier in de keukenkastjes ook vast nog wel wat kan vinden om lekkere koekjes van te maken. Die van jou zien er alvast superlekker uit :-)
    Het was een goed idee om te doen wat ik vandaag op mijn blog beloofde. Bij al mijn volgers langs te gaan. Ik kom zeker snel nog een keer. Het is hier té leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jummie, die zien er uit om op te vreten ;) Ik zal mijn Keukenprins eens jouw recepten voorschotelen, hopelijk schotelt hij mij dan lekkere koekies voor. Gefeliciteerd met de tas die je hebt gewonnen, hij is heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben uit nieuwsgierigheid gelijk jouw blog gaan bekijken. Leuk blog hoor en mooie fotos! Ontzettend leuke dingen maak je van de memorykaartjes, erg creatief en inspirerend.
    Ik ga jou ook volgen hoor!!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kwam hier terecht via Noofs en ik moet zeggen het ziet er heerlijk uit... de koekjes. Fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik bakte ze al en postte er net een berichtje over, hopelijk vind je het niet erg dat ik dit naar hier heb gelinkt! Laat het me anders weten, hé!
    Groetjes Sofie http://lekkerbekkenmaar.blogspot.com/2012/04/lentekoekjes-la-elkedagzaterdag.html

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmmmm, dat ziet er heerlijk uit!
    (ik krijg er honger van)

    Liefs Zjanne,
    Sweet Zjaantje & Portfolio Zjanne.

    BeantwoordenVerwijderen