7 april 2012

De achterkant van een gehaakte kussenhoes

Heb je uren en uren gehaakt, is de voorkant van je kussenhoes klaar...en dan loop je aan tegen het maken van de achterkant. Niet alle haakfanaten zijn handig op de naaimachine en zeg nou zelf, al ben je dat wel...er zijn toch wel veel leukere dingen te maken dan een simpele kussenhoes als basis voor je gehaakte kussen.

Eerst maakte ik hoezen zelf, maar dat ging al gauw vervelen (kussen links op de foto). Ook al zag het er prima uit.


Tegenwoordig doe ik het anders (onderste kussen rechts op de foto) en voor de budgetbewuste dames, ook heel goedkoop! Ik koop hier een kussenhoes in een bijpassende kleur. Deze kosten maar 3 euro (ja, maar 3 euro! Daar koop je in een fourniturenwinkel amper een rits voor de kussenhoes voor) en zijn in de winkel (niet in de webwinkel, beetje jammer...) verkrijgbaar in veel verschillende kleuren. En de kleuren wisselen ook per seizoen. Maak je haakwerk zo dat het precies past op de kant en klare kussenhoes en vastnaaien met gewoon naaigaren, met de hand natuurlijk!

15 opmerkingen:

  1. Prachtig gemaakt-je kussens-en een goed idee-vast naaien op de low budget kussens-geniet van vrolijke paasdagen-met hart&ziel toegewenst door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Erg mooi en handig. Uit luiheid deed ik dat ook en het resultaat is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, prima tip! Ik had het me laatst ook al eens bedacht, want die ritsen inzetten....zucht..
    Fijne zaterdag!
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb ik inderdaad zelf ook al ontdekt en mijn laatste kussen ook zo gemaakt, easy peasy!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, kijk eens aan!!! Ik vroeg me inderdaad al af hoe ik dat in vredesnaam aan moest gaan pakken (ben nu bezig met zo'n sloop). Span je je haakwerk eerst op?
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zorg dat je haakwerk net iets kleiner is dan het kussen, dan komt het er mooi strak op. Gewoon erop spelden (veel spelden erin, zodat het niet verschuift) en vastnaaien met gewoon naaigaren. Succes ermee!

      Verwijderen
  6. PS. Gisteren je pakketje gekregen: ZO GAAF!! Thanx so much.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. A, fijn dat het aangekomen is en mooi dat je er blij mee bent!

      Verwijderen
  7. Ze zijn erg leuk geworden! Goede tip!
    Fijne paasdagen!
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede tip, dankjewel! Wist niet dat de Hema dat verkocht, en ook nog zo goedkoop ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh haha ik haak de achterkant ook altijd!!
    En net een beetje anders dan de voorkant(dat dan weer wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Freubel buurvrouw. Leuk dat je even bij me kwam buurten. Bij jou ziet het er ook heel gezellig uit! :-)
    Groetjes
    José

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker fleurige kussens, mooi!

    Groetjes,
    Rosalie

    www.studiozakka.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een geduld moet je hiervoor hebben! Hoedje af!
    kom gerust eens op mijn blog piepen, en volg me en wie weet win je een give away!

    BeantwoordenVerwijderen