15 maart 2012

Lenteijs...lekker en gezond

Het weer van vandaag vraagt gewoon om ijs. Maar dan gezond, althans voor mij ;) Het is erg simpel te maken en vind je het te veel gedoe om het in te laten vriezen. In de niet bevroren staat is het ook heerlijk!


Ok, daar gaan we weer, aan de slag!

Meng 100 gram (magere) kwark met zoetstof (of suiker) naar smaak, 3 eetlepels havermout en 80 gram rode vruchten. Omdat deze vruchten nu nog niet zo eenvoudig en lekker smakend verkrijgbaar zijn heb ik diepvriesfruit van AH gebruikt (een aanrader, ik heb het bijna altijd in huis om een snoepaanval een gezonde draai te geven). Je kunt nu natuurlijk gelijk dit heerlijke goedje op gaan eten, maar als je voor de ijsversie gaat dan moet je nog even geduld hebben. Plaats het dan in de diepvries, ongeveer 2 / 3 uur (afhankelijk het vriesvermogen van je diepvries). Het is dan wel raadzaam om af en toe het geheel even door te roeren om kristalvorming te voorkomen.

Ik wil iedereen die tips heeft gegeven naar aanleiding van mijn 'haakprobleem' heel erg bedanken. Ik ga de tips bestuderen en kom er snel op terug. Enne...meer ideetjes zijn nog altijd erg welkom!

7 opmerkingen:

  1. Oh lekker, ik maak zo wel eens ijstaart en die diepvriesvruchten zijn echt héél goed!...met havermout heb ik echter nog nooit geprobeerd, lijkt me heerlijk, bedankt voor de tip!

    groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o mjam dit ziet er wel heel lekker uit zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dat ziet er ook heel erg lekker uit! Ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maak me toch gek-ik hou zo van rode vruchten-mag je me s'nachts voor wakker maken-van ijskoud ijs ben ik niet zo'n fan maar het ziet er heerlijk uit bij jou!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er lekker uit én easy én snel klaar: een kolfje naar mijn hand!!
    Snel mijn zak uit de diepvries halen !!
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er fris en lekker uit en nog goed voor de lijn ook, jaja ik kan het me al inbeelden, het zonnetje van de partij en genieten onder een parasol van dit lekker ijsje!!

    BeantwoordenVerwijderen