27 maart 2012

Fruit uit een potje

Echt, ik eet veel liever mijn zelfgebakken koekjes, chocola, drop, speculaasjes en/of (met de nadruk op het woord 'en') dikke plakken ontbijtkoek met veel boter als tussendoortje...maar weet wel dat als ik fruit eet, of iets van zuivel, veel en veel gezonder bezig ben en veel contenter met mezelf ben.

Ik introduceer hierbij dus FRUIT uit een POTJE (niet dat van Olvarit, dit is de volwassen versie).



Fruit uit een Potje is gezond en makkelijk mee te nemen, ook naar het werk! Als je dit hebt geproeft dan kan je echt geen argument meer verzinnen waarom gezonde tussendoortjes minder lekker zijn en makkelijker zijn mee te nemen naar je werkplek. Want dat is in dit gewone miniwekpotje (te koop bij iedere Blokker, Marskramer of Xenos) echt geen probleem.

Je kun je tussendoortje de avond van tevoren al klaarmaken en in de koelkast bewaren. Op het werk in de koelkast zetten en als de snackbehoefte komt opzetten, lekker eten van dit fruithapje en zeker weten dat je zult genieten! En trots op jezelf zal zijn dat je zo goed en gezond bezig bent!

Wat zit er in dit fruitpotje:
Frambozen (natuurlijk het liefst vers, maar ok ik zal eerlijk zijn. Deze komen uit de diepvries van AH, zijn ook prima maar er gaat natuurlijk niets boven vers!). Een eetlepel of vijf magere Franse kwark. Dat is alles, zo gemaakt dus!

En...ik hoop door deze gezonde hapjes net zo fit en leuk te blijven als de dames op de ansichtkaart. Ben je al een beetje enthousiast? Binnenkort meer recepten met FRUIT uit een POTJE.

5 opmerkingen:

  1. Oeh dat ziet er lekker maar vooral ook erg leuk uit zeg!
    Nou hoppen dat mijn bessen gaan groeien dan wet ik zeker dat er een paar in zo'n potje verdwijnen.
    maar hoelang die potjes dan vol blijven? Dat durf ik niet te zeggen ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! Het geeft toch een goed gevoel af en toe gezond te doen he?!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat zou ik eens wat meer moeten doen sé ! alleen : zonder suiker vind ik dat toch te zuur... Ik kijk al uit naar de volgende edities van fruit uit ene potje !

    BeantwoordenVerwijderen