27 februari 2012

De 'mannentas'

Ik vind het leuk om zelfgemaakte cadeautjes te geven, maar let wel, ik doe dit enkel bij mensen van wie ik weet dat ze dat kunnen waarderen. Er zijn genoeg mensen die helemaal niets zien in dat zelfgemaakte spul, dus aan hen ga ik mijn tijd niet besteden. Dat is voor beide partijen wel zo prettig denk ik. En ik vind een zelfgemaakt cadeautje toch ook altijd wel een beetje eng om te geven....stel dat de ontvanger er niets aan vindt.... dan kies ik toch maar weer voor die eeuwig saaie, maar o zo handige, cadeaubon. Wel zo veilig.

Voor vrouwen en kinderen zijn er genoeg ´handmade items´ te bedenken om cadeau te geven, maar voor mannen vind ik dat toch lastiger. Maar geinspireerd  op de tas van haar die in blogland alom te zien is ben ik voor een mannelijk jarig persoon die als hobby fotograferen heeft aan de slag gegaan.


De afbeelding van het fototoestel is gemaakt van bruin flockfolie, de afbeelding van het fototoestel heb ik op deze site gevonden. Het was de eerste keer dat ik flockfolie gebruikte, geweldig spul zeg! Dat ga ik zeker vaker gebruiken.

De hengsels heb ik kort gemaakt, lange hensels zijn toch meer een ´vrouwending´. De hengsels heb ik opgeleukt met een stukje bruin leer, lekker stoer. De binnenkant (vergeten op de foto te zetten en de tas is inmiddel vergeven) is van een rood-bruin klein ruitje.

Ben benieuwd of jullie wel eens cadeautjes voor mannen maken! Iemand een leuk idee?

9 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je mijn tutorial hebt gebruikt en er je eigen draai aan hebt gegeven. Echt super.
    Groet,
    Esther.
    http://happyinred.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoere tas! Ik heb laatst een laptop sleeve gemaakt voor een man van een ptt postzak:) Verder maak ik niet vaak iets voor mannen. Oh ja laatst voor mijn vader een klein piramide ritstasje genaaid, voor kleingeld of sleutels! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de laptop sleeve net even opgezocht op je blog, ziet er prachtig uit! Wat een goed idee, ga ik onthouden, wie weet komt het nog eens van pas :)

      Verwijderen
  3. Ik heb nog niets voor mannen gemaakt.. Maar na jouw idee heb ik er ook al zin in!
    Héél leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat fototoestel! Iets voor mijn broer, aka "nonkel kodak"...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf! Echt, heel erg leuk!
    En fijn dat ik nu je blog weet te vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed cadeau, heel mooi!!!! En wat een heerlijk uitgangspunt, om van iedere dag een beetje zaterdag te maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. very simple but very very cute!....
    M

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hijis echt mooi en stoer! Vaderdagje?

    BeantwoordenVerwijderen